De nieuwe ontvangers van 2020.

Introductie:

Welkom bij mijn blog, leuk dat u nog steeds leest. Vandaag wil ik het hebben over de ontvangers van de toekomst. Wij hebben ons al flink voorbereid op op het aankomende jaar met de nieuwe serie ontvangers die wij gaan verkopen op onze webshop. Sommige bekende series zoals Infomir en Formuler zijn gewoon terug dit jaar met een gloednieuwe serie Set-Top boxen. Andere TV boxen gaan wij dit jaar voor het eerst introduceren in onze webshop. Deze blog is bedoelt om u een overzicht te geven van wat u kunt verwachten van ontvangers eind 2019 en aankomend jaar.

Bestaande merken, Nieuwe ontvangers.

Infomir is het populairste merk ontvangers wat wij in de west europese markt verkopen. Op het moment is de MAG 322 de populairste ontvanger van Infomir.

Dit jaar komt Infomir met een nieuwe serie IPTV ontvangers. De eerste generatie van deze serie zijn de MAG 420/420W1 en de MAG 425A. Wat is er anders? De MAG 322 is budgetvriendelijk, betrouwbaar en een snelle ontvanger. Uitermate geschikt voor de gemiddelde gebruiker. Het apparaat speelt media af op 1080P Full HD beeldkwaliteit.
De MAG 420/420W1 en de MAG 425A zijn allebei geschikt voor 4K (2160p) UHD beeldkwaliteit dit betekend 4x beter en scherper beeld dan de MAG 322.

MAG 425A
De MAG 425A heeft aanzienlijk snellere hardware. De ontvanger heeft 2 GB ram tegenover de 512 MB van de MAG 322. Deze ontvanger is bedoeld voor veeleisende gebruikers die het meeste uit het apparaat willen halen. Daarnaast heeft de 425A ook een betere processor, meer flash-geheugen en Ingebouwde 5G Wifi. De MAG 425A is de snelste IPTV ontvanger van Infomir.

MAG 420/420W1

De MAG 420 is de basis vervanger van de MAG 322/351. Door de speciale HEVC decoding is het mogelijk om 4K (2160p) UHD beeldkwaliteit te ontvangen. Net zoals de 425A heeft deze ontvanger een snellere processor. De MAG 420 wordt waarschijnnlijk de 4K vervanger van de MAG 322.

Ook Formuler komt dit jaar met een nieuwe serie ontvangers. Eind dit jaar heeft Formuler al een verbeterde versie van de Formuler Z7+ uitgebracht. Tegelijkertijd met de Formuler Z8.
Helaas is deze fabrikant de afgelopen jaren wel wat prijziger geworden. Formuler is dit jaar wel flink in prijs gestegen. Formuler is kwalitatief nog steeds één van onze sterkste merken maar is nu ook een van onze duurste merken ten opzichte van andere mid-range ontvangers.

Nieuwe merken en ontvangers in 2020.

Wij hebben dit jaar een paar nieuwe merken die wij graag alvast met onze klanten delen.
Ook zijn oude bekende merken weer terug met een geheel nieuwe serie van ontvangers.

Amiko:

Amiko is terug van weggeweest. Dit Nederlandse merk van TV ontvanger is dit jaar terug met een geheel nieuwe serie aan TV ontvangers. De Amiko Zero, De Amiko One en de Amiko One 5G. Met deze serie is Amiko klaar voor het aankomende jaar. Alledrie de nieuwe ontvangers van Amiko hebben 4K beeldkwaliteit en ingebouwde WiFi. Ik verwacht dat 4K en ingebouwde WiFi in 2020 de standaard word. De Amiko One 5G is de beste ontvanger van Amiko tot nu toe. Deze ontvanger heeft 5G Internet en 2GB RAM. De Amiko One is de budgetversie van de Amiko One 5G. Deze versie heeft 2.4G Internet en 1GB RAM. De Amiko Zero heeft soortgelijke hardware aan de Amiko One, alleen in een ander jasje.

BuzzTV:


Buzz TV is een nieuw merk afkomstig uit de Verenigde Staten. Het is een nieuw merk TV ontvanger wat een poging doet een marktaandeel te krijgen in Europa. En met de specificaties die deze ontvangers hebben, kan dit ze wel eens lukken. De XRS 4000 is de eerste ontvanger die ik ken met 4 GB RAM en 32 GB Flash geheugen. Daarnaast heeft deze ontvanger ook een quad core processor, 5 G WiFi en de nieuwste versie van Android 9.0. Deze ontvanger is op het moment de snelste ontvanger in ons assortiment.

Conclusie:

Dit nieuwe jaar probeert elke developer zijn Ontvangers standaard 4K te maken met multimedia mogelijkheden. Dit is wel zwaarder voor de ontvanger en daarom gaan de hardware specifcaties ook omhoog. Voor de meeste merken betekend dit een nieuwe serie aan ontvagers om de 2019 serie op te volgen.  Andere merken zien deze verandering als een kans een markaandeel te winnen van een zwakere concurent. Merken als BuzzTV en Amiko zijn hiet voorbeelden van.